top of page
-
GDPR IntegritetspolicyIntegritetspolicy Ensec AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som beskrivs i denna integritetspolicy. I denna integritetspolicy förklarar vi vilken typ av personuppgifter vi lagrar och hur vi behandlar dem. Denna integritetspolicy gäller för: < www.myshield.se> | <myshield.se> Personuppgifter som vi samlar in och behandlar Vi behandlar följande kategorier av personuppgifter: Grundläggande information: namn, födelsedatum Kontaktinformation: adress, telefonnummer, e-postadress Konto- och profilinformation: inställningar, preferenser Betalningsinformation: Transaktionsinformation, betalningsmedel Kundhistorik och kundengagemang: beställnings- och leveransinformation, kundvagnsrörelser, rabattkoder, lojalitetsprograminformation, Aktiva produkter och avtal samt produkter och tjänster som du tidigare har haft, hur mycket och hur ofta de används, status för produkter/tjänster, Kundaktivitet: läs- och handlingshistorik från appen, webbplatser eller elektronisk kommunikation vi skickar ut. Samt teknisk information om enheterna du använder. Cookies: se vår information om cookies här: Personuppgifterna samlas vanligtvis in direkt från dig eller genereras i samband med att du använder våra tjänster och produkter. När vi hämtar personuppgifter från andra källor, hämtar vi personuppgifter från följande källor: Hur vi använder personuppgifter Leverans av tjänst/avtal Vi använder dina personuppgifter för att uppfylla våra avtal med dig, det vill säga när du har beställt en produkt eller tjänst från oss. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig. Hantering av kundrelationer Vi använder dina personuppgifter för att hantera vår kundrelation med dig. Det kan till exempel handla om kundtjänst, hantering av klagomål och felsökning gällande ditt konto. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig. Analys, affärsutveckling och förbättring av tjänster Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. En stor del av detta arbete innebär att analysera olika former av personuppgifter, till exempel kundaktivitet, kundhistorik och konto- och profilinformation. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse. Anpassad användarupplevelse Vi anpassar användarupplevelsen och kommunikationen till din kundrelation och vi använder personuppgifter för detta ändamål. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse. Försäljning och marknadsföring Vi använder personuppgifter i samband med försäljning och marknadsföring av våra produkter och tjänster, till exempel genom att du får e-post från oss. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse. Du har möjlighet att reservera dig från delar av denna behandling genom att till exempel reservera dig från att få e-post från oss. Utöver detta kan vi också be dig om samtycke att använda dina personuppgifter för så kallad profilering, där vi drar slutsatser om dina intressen och behov utifrån dina personuppgifter. Syftet med profileringen är att vår marknadsföring ska bli mer relevant. Systemövervakning, felsökning m.m. Vi övervakar våra system för fel och problem. En del av dessa processer innebär lagring och behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse. Säkerhet, avslöjande av bedrägeri och kriminell verksamhet Vi behandlar personuppgifter i vårt arbete med att skydda våra användare och oss själva mot bedrägeri, missbruk och kriminell verksamhet. Den rättsliga grunden. Följa rättsliga åtaganden I vissa fall är vi skyldiga att behandla personuppgifter av hänsyn till andra rättsliga åtaganden. Ett exempel på detta är information som är kopplad till försäljning, som vi är skyldiga att bokföra och spara enligt bokföringslagen. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett rättsligt åtagande som åligger oss. Dina rättigheter Om du vill utöva någon av dina rättigheter, kontakta oss på <info@myshield.se> Rätt till insyn i egna uppgifter Du kan begära en kopia av alla uppgifter vi behandlar om dig. Kontakta e-postadressen ovan för att utnyttja din insynsrätt. Rätt till rättelse av personuppgifter Du har rätt att begära att vi rättar eller kompletterar uppgifter som är felaktiga eller vilseledande. Rätt till radering av personuppgifter Du har rätt att få dina personuppgifter raderade utan dröjsmål. Du kan när som helst begära att vi raderar uppgifter om dig själv. Men notera att information som vi är skyldiga att behålla av hänsyn till andra rättsliga åtaganden (som till exempel bokföringslagen) inte kommer att raderas. Begränsning av behandling av personuppgifter I vissa situationer kan du också begära att vi begränsar behandlingen av uppgifter om dig. Du gör detta genom att administrera samtycken eller reservationer i våra lösningar. Protestera mot behandling av personuppgifter Om vi behandlar uppgifter om dig med grund i våra uppgifter eller på grundval av en intresseavvägning har du rätt att protestera mot vår behandling av uppgifter om dig. Du gör detta genom att administrera samtycken eller reservationer i våra lösningar. Dataportabilitet Du har rätt att få ut dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Kontakta e-postadressen ovan för att få ut dina personuppgifter. Du kan klaga på vår behandling av personuppgifter Vi hoppas att du informerar oss om du anser att vi inte följer reglerna i personuppgiftslagen. Säg gärna till först genom den kontakten eller kanalen du redan har etablerat med oss. Du kan också klaga på vår behandling av personuppgifter. Du gör detta till Datatilsynet. Denna integritetspolicy är baserad på en mall för integritetspolicy från gdprcontrol.se
-
Cookie-uttalandeCookie-uttalande På denna webbplats använder vi cookies. Detta cookie-uttalande beskriver användningen av cookies på <www.myshield.se>, samt vilka syften vi använder cookies för. Definitioner: Cookies: en teknologi som gör det möjligt att lagra och läsa information i din webbläsare och som kan användas för många olika ändamål. Förstaparts-cookies är cookies som sätts av och används av denna webbplats, Tredjeparts-cookies är cookies som sätts och används av tredje parter, det vill säga andra webbplatser/tjänster vi använder på denna webbplats. Alla tredjeparts-cookies på denna webbplats är dokumenterade efter namn. Denna webbplats använder både förstaparts-cookies och tredjeparts-cookies. Vi använder cookies för följande ändamål: Funktionscookies Dessa är nödvändiga cookies som ser till att denna webbplats fungerar som den ska. Analys och statistik Detta är cookies som används för trafikmätningar och analys av användningsmönster etc. Personifiering/anpassning Cookies som används för att anpassa webbplatsen baserat på vad vi vet om dig. Det kan till exempel vara att vi visar information om produkter/tjänster som vi tror kan vara intressanta för dig eftersom du har visat intresse för produkten/tjänsten vid tidigare besök på webbplatsen. Marknadsföring/Annonsering Detta är cookies som används för att styra vår marknadsföring, till exempel genom att visa annonser på andra webbplatser till dem som har besökt denna webbplats.
-
Avtal & beställning samt priser.1. Parter och avtal Säljaren är Ensec AB (hädanefter “Ensec”, “vi”, “vår”, “oss”, “säljaren” ) och köparen (hädanefter “du”, “dig”, “din”, “ditt”, “köparen”) är en privatperson/företag som är 18 år fyllda. 1.1. Ensec AB företagsuppgifter: Ensec AB Sommarvägen 5 169 31 Solna Organisationsnummer: 556879-4670 Info@myshield.se kontaktuppgifter 1.2. Avtal och beställning Avtalet ingås på hemsidan genom att genomföra en beställning. När sista steget i beställningsprocessen, betalningen, är genomförd mottar du ett meddelande via e-post om att beställningen är mottagen och därefter en orderbekräftelse som bekräftar att både säljare och köpare har ingått ett avtal. I händelse av att Ensec och kunden har ingått ett separat avtal, så har det separata avtalet förtursrätt, om motstridigheter mellan separat avtal och köpeavtal skulle föreligga. Vi ber dig vänligen att kontrollera att din beställning ser korrekt ut i e-postmeddelandena där vi informerar om att beställningen har tagits emot och bekräftar beställningen. Om några felaktigheter skulle förekomma ber vi dig kontakta oss så snabbt som möjligt för att rätta uppgifterna (om detta är möjligt) eller makulera beställningen. 1.2. Avtal och beställning Avtalet ingås på hemsidan genom att genomföra en beställning. När sista steget i beställningsprocessen, betalningen, är genomförd mottar du ett meddelande via e-post om att beställningen är mottagen och därefter en orderbekräftelse som bekräftar att både säljare och köpare har ingått ett avtal. I händelse av att Ensec och kunden har ingått ett separat avtal, så har det separata avtalet förtursrätt, om motstridigheter mellan separat avtal och köpeavtal skulle föreligga. Vi ber dig vänligen att kontrollera att din beställning ser korrekt ut i e-postmeddelandena där vi informerar om att beställningen har tagits emot och bekräftar beställningen. Om några felaktigheter skulle förekomma ber vi dig kontakta oss så snabbt som möjligt för att rätta uppgifterna (om detta är möjligt) eller makulera beställningen. 2. Priser och produkter De priser som anges på hemsidan gäller tillsvidare och Ensec förbehåller sig rätten att från tid till annan justera priser och lagstadgade avgifter. Priserna är angivna i SEK och inklusive moms. Notera att om du som kund väljer alternativet “Företag” när du besöker hemsidan första gången, eller väljer detta nederst på sidan, så kommer priserna att visas exklusive moms. 2.1. Reservationer och förbehåll kring priser Ensec reserverar sig för eventuella fel i prisinformation, produktinformation, fraktavgifter samt eventuell slutförsäljning av produkter och eventuella felaktigheter i lagersaldo. Vid förekomst av uppenbara prisfel så förbehåller sig Ensec rätten att korrigera priset på hemsidan och makulera eventuell genomförd beställning. 2.2. Moms När kunden besöker hemsidan ser denne alla våra produkter med ett pris angivet inklusive moms.
-
ReklamationReklamation Du har alltid 3 års reklamationsrätt, räknat från det datum du mottog produkten, om du skulle upptäcka ett ursprungligt fel på den köpta produkten. Om du upptäcker ett fel inom de första två åren efter att du mottagit produkten anses felet vara ursprungligt. Om du upptäcker felet efter de två första åren ligger bevisbördan på dig som kund att påvisa att felet var ursprungligt, och att produkten därmed omfattas av reklamationsrätten. Du ska reklamera produkten till oss inom skälig tid efter att felet upptäckts, men gärna så snabbt som möjligt. Om du reklamerar produkten inom 2 månader från att felet upptäckts anses det vara inom skälig tid. Om reklamationen godkänns kommer Ensec att reparera felet, ersätta varan med likadan eller motsvarande produkt eller erbjuda prisavdrag, beroende på vad som är möjligt och vad som avtalats mellan parterna.
-
Leveransvillkor3. Leveransvillkor Beställningar gjorda på hemsidan kan endast levereras till adresser i Sverige. När din beställning har packats och är redo att skickas blir du meddelad detta och du mottar även spårningsinformation. Beställningar skickas till ett ombud nära dig. Vi använder flera olika fraktbolag men oftast sker leverans med PostNord eller DHL. Din beställning kan komma att levereras i flera försändelser om t.ex. lagerstatusen varierar mellan produkterna i din beställning. Läs mer om leveranstider under avsnitt 3.2. 3.2. Leveranstider För lagerförda varor är leveranstiden normalt 1-3 vardagar. Leveranstiden för beställningsvaror, produkter som är tillfälligt slut i lager eller produkter som skickas direkt från Ensec leverantörers lager, anges på respektive produktsida. Då Ensec sortiment lagerförs i fler än ett lager, så kan din beställning komma att delas upp i flera olika försändelser som kan levereras vid olika tidpunkter. Detta för att säkerställa att kunden får sina beställda produkter så snabbt som möjligt. Under perioder med särskilt hög orderingång kan leveranstiden komma att bli något längre än vad som anges på respektive produktsida. 3.3. Leveransuppgifter Det åligger kunden att kontrollera att korrekta leveransuppgifter anges på beställningen innan den genomförs. I kassan är det möjligt att ange en alternativ leveransadress om denna skulle skilja sig från faktureringsadressen. Notera att det inte är möjligt att välja en leveransadress som skiljer sig från din bokföringsadress om du väljer att betala med Klarna. Om du skulle upptäcka ett fel i leveransuppgifterna efter du har genomfört din beställning, ber vi dig kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt, så vi kan se om det är möjligt att ändra uppgifterna. 3.4. Outlösta paket och gods När din försändelse har levererats till ett ombud får du en avisering om detta direkt från fraktbolaget. I detta meddelande framgår det när paketet senast ska hämtas. Om ett paket inte hämtas inom den angivna tidsfristen och därför skickas i retur till oss, tillkommer en avgift á 300kr inklusive moms för returfrakt- och hantering. 3.5. Leveransförsening Vi levererar alla beställningar så snabbt som möjligt och utan onödiga dröjsmål. På varje produktsida kan du se lagerstatus och leveranstid, och denna framgår även på din orderbekräftelse. Om en leverans inte kan ske inom avtalad tid så informerar vi dig om detta och skickar ny leveransinfo, utan dröjsmål. Om leveransförseningen dock är väsentlig så har du rätt att häva avtalet genom att kontakta oss. 3.6. Transportskada eller saknade produkter I händelse av uppenbar eller misstänkt transportskada ska detta, om möjligt, anmälas till transportören eller ombudet vid leverans/upphämtning av godset, och mottagande ska nekas. Om detta inte är möjligt, eller om felet upptäcks först efter mottagande och/eller avemballering, så ska Ensec kundtjänst kontaktas antingen genom chatten via myshield.se eller via e-mail: info@myshield.se I fall då transportskada uppstått ber vi dig vänligen rapportera detta till oss så snabbt som möjligt, gärna inom 7 dagar från mottagande av leveransen. Detta för att vi ska kunna rapportera ärendet till transportören och hitta en lösning på ersättningsvara snabbast möjligt. Om en eller flera produkter skulle saknas i leveransen, så ombeds du kontakta kundtjänst som undersöker ärendet och hittar en lösning på eventuell ny leverans. från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du skickat in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
-
Hur installerar jag MyShield?
bottom of page